16 Temmuz 2006

Yemişim Nobel'i

Bilimsel araştırma yapmak için illa bilim adamı mı olmak lazım? Dar kalıplar içerisine sıkışmış insanların araştırma yapmaktan ne denli uzak olduğunu görmek beni üzüyor. Sanki sadece Tübitak'ta çalışmak gerekiyor bilimsel deneyler yapmak için. Hayır efendim, herkes kendi imkanları dahilinde bilim dünyasına katkıda bulunabilir.

Geçen cuma sınav çıkışı kahvaltı etmek amacıyla simit ve sıkma portakal suyu almıştım. İki simidi bünyeye indirdim, portakal sularından birini de içtim üzerinize afiyet. Cuma sabahından pazar akşamına kadar geçen sürede gözlem altında tuttuğum portakal suyu şişesi mukavemet deneyim yavaştan sonuçlarını vermeye başladı.

Odanın kavurucu sıcaklığına 50 saatin üzerinde bir süreyle maruz kalan şişemizin g.t kısmı resimde görüldüğü üzere içbükey formunu kaybederek dışbükey bir şekile dönüştü. Şişenin dış çeperlerine parmağımı zorladıkça içerideki müthiş basıncı hissediyordum. O folloş plastik şişe gitmiş, adeta kemik gibi bir şişe gelmişti. Posası hepten dibe çökmüş, ilk aldığımdaki o homojen yapı tamamen bozulmuştu. İncelemelerim devam ettikçe daha da bir korkar olmuştum, fakat içimdeki çılgın bilim adamı ruhu durmamamı, devam etmemi söylüyordu.

Üstteki o kapak da artık bir acayip olmuştu, patlamanın sinyallerini
vermekteydi. Sanırım durmam gerekiyordu, çünkü bu deney insanoğlu için çok önemliydi ama benim ve biricik kedim Pipi'nin hayatı da bu deneyle birlikte sona erebilirdi. Belki de icat edeceğim bu şey ileride bir kitle imha silahına da dönüşebilirdi. Bir anda gözüme kanları narenciye sularına karışmış onbinlerce masum insan geliverdi. Artık durmalıydım. Nobel ödülünü elimin tersiyle bir kenara ittim ve o kekremsi portakal suyunu bir dikişte içiverdim. Rahat olun insanlar, ve kafanızı yastığınıza koyunca huzurla uyuyun. Çünkü sizleri düşünen birisi var.

2 comments:

justine_therese dedi ki...

allah senden razı olsun sevgili tırt...şimdi rahatladım işte... ben de gece gündüz düşünmekteydim, ya birileri dünyayı yok ederse narenciye suyu ile diye... neyse ki sağduyu sahibi birinin ellerinde bu durum...doğru kararı vermişsin...

Adsız dedi ki...

Türk biliminin ihtiyacı olan gerçek bir bilim adamı olduğun için sana öncelikle teşekkür ediyorum. Deneye gelince gerçekten bir insanlık örneği göstermişsin ve kanıtlamışsın ki insan hayatı her şeyin üzerindedir. Bu deney aslında "insan hayatının her şeyin üstüne olduğunu kanıtlama deneyi" olmuş. Teşekkürler tekrardan...