23 Eylül 2006

Yerüstünden Notlar

Ne zaman fantastik ötesi bir gün geçirip "akşama bunlarla ilgili yazacak en az on tane girdi bulurum be, teheey" dediğimde, ne vakit akşam olsa beynim durur "lan ne yazacaktım, piuuv" diyerek klavyemin karşısında Rodin'in Düşünen Adam'ı gibi kalakalırım. Tıpkı bugünkü gibi.

İlk hafızama gelen kermese katılışımdı. Evet, alışveriş yaparken "sıcaak mantııı" diyen genç kızın sesini takip ederek adeta bir sinsi, bir kurnaz gibi süzülüverdim kermes ortamlarına. Bir baktım da herkes türbanlı, herkes olmuş bir şevki teyze. "Ben çorbadan alacağım paya bakarım arkadaş" diyerek mantı kazanının başındaki hanım kızıma usulca fiyat sordum, zira bilirdim ki kermesçiler yaman olur, üç dal yaprak sarmaya asgari ücret isterler. Şaşırmıştım zira koca çanak sıcacık mantıya sadece 1.5 yetele talep etmekteydiler. İkinci kaseye paysınırken aklıma gelmiş olacak ki kermesi ne hayrına düzenlediklerini sordum. Üniversite öğrencileri için olduğunu duyunca yaptığım yatırımın bana geri döneceğini farkettim ve akabinde dilimi 1 yeteleden 4 tane köstebek pastayı da bünyeye indirdim. Bundan sonra hayırsever bir insan olmaya karar verdim.

Dayanamadım, şu stres zımbırtısı denen cırcırlardan aldım. İnsanlar içlerindeki tüm nefreti, öfkeyi, kini yıllarca biriktirmiş, bu oyuncakla oynayan insanlara salmak için beklemiş meğer, ne bileydim. Usulca cebimde duruyorlar şimdilik, etrafta kimse yokken kendi kendime oynuyor, mutlu oluyorum.

Aslında paylaşacak daha çok şey vardı ama beynimdeki problem nedeniyle hiçbirisi kalmıyor aklımda. Bundan sonra not defteri taşıyacağım yanımda.

2 comments:

Adsız dedi ki...

usulca cebinde duruyormuş....hmf.
keşke dursalar. keşke o uyuz sesi duymak zorunda kalmasam.


...ayrıca kıskandım, evet. o 'cıbırrrrrrrrrrnt' efektini yakalamayı henüz beceremediğim için. ühümühühüü.

Unknown dedi ki...

ah be tırto ciddi olamazsın.sen inandın mı şimdi o üniversiteli öğrenciler için ayağını ? sen titan saadet zincirine ilk adımı atmışsın haberin yok.bizim burdada kermes düzenlerdi onlar sonradan öğrendim topladıkları parayla uzay mekiği yaptırıp honkaryo kuyruklu yıldızının peşine takılmayı hedeflediklerini.Bilsem yemezdim tanesi 1 yetele olan paçanga böreklerinden 17 tane.(bu arada onlar bu kafayla zor çekerler altlarına uzay mekiğini.Kerizlerin gözü dönmüş kuyruklu yıldız diye sattıklarının maliyetini hesaplamayı unutmuşlar sanki...kolum kadar paçanga böreği 1 yetele olur mu yahu ?)