06 Ocak 2008

Hayat Bilgisi: Ayrılık

Bahar ayları manita yapmak için ideal aylardır. Yaz aşkları dillere destandır. Şimdi aynı noktadan hareketle sonbahar ayları da manitadan ayrılmak için en ideal aylardır diyebiliriz. Ya da kışın sap gibi tek başınıza kalmak adettendir diye bir teori geliştirsem itirazınız olmaz.

Dışarıda dibimizin donduğu şu kış günlerinde siz okuyucularıma bu ayrılık mevzularına dair engin bilgilerimi sunmak istiyorum. Her ne kadar pipim olduğundan mütevellit erkek merkezli tecrübeler edinmiş olsam da sayıca nadir bayan okuyucularımız da kendilerine uygun tavsiyeler bulacaktır bu yazımızda.

I. Ayrılık öncesi:

Şimdi henüz ilişkimiz bitmemiş, hala manitayla aramızda kutsal ilişki yeminimiz bozulmamış halde hayatımıza devam ediyoruz. Bu noktada iki türlü ilişki biter:

a. Şok bitiş:

Herhangi bir ayrılık süreci yaşanmaz. Bir dakika önce mükemmel bir sevgililik müessesesi sürerken bir dakika sonra kendinizi terkedilmiş bulabilirsiniz. Buna sebep sevgilinizin sizi üçüncü (cinsel hayatınızın renkliliğine göre dördüncü, beşinci, vs. diye gider bu) bir şahısla yatakta (yine cinsel hayatınızın renkliliğine göre mutfakta, ahırda, dönmedolapta, vs. diye gider bu) yakalması olabilir. Ya da illa içimiz fesat olmasın, belki de partneriniz ölmüş olabilir, bu da şok bitiş örneklerine dahildir. İyice bir kontrol edin kalbi atıyor mu diye.

b. Süreçli bitiş:

İlişki devam ederken ayrılık süreci başlar ve nihayetinde taraflardan birisi ya da ikisi birden ayrılık kararı alır. Genelde bir taraf bitmesini istemez ve saçma davranışlar içerisine girerek karşısındaki insanın kendisinden iyice nefret etmesine yol açar. Kızlar genelde ilişkinin heyecanını yitirdiğini öne sürerek ayrılmayı teklif ederler ve erkekler bu mazerete "Kim lan o hayatındaki o horonzbuçocuuu!!!" nidalarıyla tepki gösterirler. Erkeklerin en klişe ayrılık bahanesi telefonu açmayıp karşısındakini deli etmektir.

II. Ayrılık anı:

Vay be! İster 2 senelik olsun, ister 2 haftalık olsun neticede bir ilişkinin daha sonuna geldiniz. Açıkçası eğer ayrılan taraf sizseniz iyi kötü kafanızda bir davranış planı geliştirmişsinizdir, bu mevzuya hiç girmiyorum. Asıl akıl vermem gereken taraf terkedilen arkadaş. Sakin ol canım. Erkeksen delirip berserk moduna girme. Kızsan sakın ağlama. Dur lan bi dakika, asıl erkeksen ağlama, kızsan agresifleşme; zira her ikisi de iğrenç oluyor. Ayrılığı hazmedin, karşıdakini sinirlendirip intikam alma moduna girmeyin. Ayrılık sürecinde erkeklerin söyleyebileceği en yanlış cümle "Son bir kere daha versene?", kızların ise "Zaten pipin ufacıktı, hahayt!" dır.

III. Ayrılık sonrası:

Terkedilen kızlar iki tarz ruh haline bürünür: ağlamaklı mod ve çivi çiviyi söker mod. Hemcinslerim için tavsiye: ikisinden de koşarak uzaklaşın! Ağlamaklı moddaki bir hatun kişinin etki alanında bulunmak kalıcı depresyona sokabilirken çivi çiviyi söker moda girip karşısına çıkan bütün erkekleri kullanıp atacağı bir selpak gibi gören hatunlar ise çeşitli yönlerden hayati tehlikeler yaşamanıza sebep olabilir.

Terkedilen erkekler ise alkol alırlar (illa ki), Müslüm Gürses'ten Anathema'ya uzanan bir yelpazede çeşitli şarkılar dinlerler, uyuz bir ses tonuyla, kafaları öne düşük bir şekilde bir süre mal mal ortalarda dolanırlar. Kimse için herhangi bir tehlike arzetmezler (yine de çok alkollüyken yaklaşmayın, sonuçta sarhoş bir herif).

Her ikisi de bir süre sonra unutur. Ağlayan gözler silinir, sakal kesilir, kıyafet alışverişine çıkılır, playliste oynak bir şeyler konulur ve radarlar tekrar yeni bir ilişki için açılır.

Neyse efendim, ilk ders biraz tırt olsa da zamanla Hayat Bilgisi derslerimiz devam edecektir. Meraklısına soru cevap bölümü commentler vasıtasyıla gerçekleşecektir diyerek topuklar, esenlikler dilerim.

4 comments:

Mahogany dedi ki...

yazdıklarının yüzeyselliği bir yana ,erkekler hakkındaki bu kadar iyimser yaklaşımını eleştirmek istedim.terk edilen erkek müslüm gürses dinler vs vs...sadece içince zararlı,öyle mi?dediğim gibi çok iyimser.kuyruğuna basıldığında(terk edildiklerinde) neler yapabildiklerini dile getirmeme lüzum yok sanırım. en abartılı vukuat olarak bir takım fotoğraf ve videolarla(ki bana maziden kalar anılardan başka bir şey ifade etmiyor)karşı tarafa yapılan şantajlardan bahsedebilirim.(ve yine bana bir şey ifade etmiyor,toplumun betonlaşmış değer yargıları dışında:erkek yapar,kız yapamaz.)her neyse ben de zaman zaman her insanın başına gelebilecek bir olaya değinmek istedim,vesile oldun.kısacası ayrılık kaçınılmaz nolusa olsun ,karşı tarafa saygıyı yitirmemek lazım.

TirtFahrettin dedi ki...

@mahogany: Başta şunu söyleyeyim; eleştiriye açığım. Lakin blogumu dikkatli bir şekilde geriye dönük şekilde incelerseniz mizahi nitelikte yazılardan oluştuğunu görürsünüz. Yüzeysellikle itham ettiğiniz yazımın da bu nitelikte olduğunu düşünürseniz derinlik/yüzeysellik seviyesini umarım tekrar gözden geçirirsiniz.

Sanırım bir bayansınız ve yine sanırım en az bir sancılı ayrılık sürecinden geçmişsiniz. Hepimiz benzer şeyler yaşadık, kiminde kırıcı olduk kiminde biz incindik. Hemcinsim adına yapılan kazmalıklardan dolayı ben özür dilerim. Lakin birine kızıp tüm erkekleri karalamak (misal kuyruğuna basmak -alt metin hayvan olmak, hatta köpek olmak-, ya da sadece içince zararlı olmak -alt metin erkeklerin her daim zararlı varlıklar olması gibi) hiç de hoş şeyler değil.

Sonuç olarak toplumuzda ne yazık ki halen mevcut olan kadın erkek eşitliği ne kadar saçmaysa bunu eleştirirken sınırı aşan hatta olayı cinsiyet ayrımına varan yorumlar da yapıcılıktan bir o kadar uzaktır. Bana kalırsa bu tutum bizi sadece çözümden daha da uzaklaştıracaktır.

Ayrılığın kaçınılmaz olduğu ve karşılıklı saygının yitirilmemesi gerektiği hususunda sizinle aynı görüşteyim.

qb.exe dedi ki...

@mahogany:
Adamin adi tirtfahrettin ve "en sevdigim hayvan kuzu kavurma" diyor, sen hala yuzeysellik diyosun, kuyruk diyosun, toplumun deger yargisi diyosun. Mizah amacli oldugu adindan belli olan bloga "ehe, ehe" efektiyle gulmek yerine ciddi yaklasinca garip kacmis tabi. Ayrica gorsel materyalle santaj olayini yapan arkadas, varsa da farazi ise de ona buradan mese odunumu yolluyorum.

brainstormer dedi ki...

birde how i met your mother'ın son sezonun ilk bölümünde ki götünün çatalına kelebek dööömesi de yaptırabilirsin.. aman dikkat içkiliyken büyük kararlar almayın, aman dikkat bu kararları alırken yeni bulduğunuz sevgilinin eski sevgilisinin döööme tükkanında olmayın....