16 Mart 2009

OS Nostaljisi

İnsanoğlu nankör. Harbiden. Ben elime ilk Windows 98 geçtiği günü dün gibi hatırlıyorum. Kurulumu müteakiben şaşkınlık içinde kurcalamaya girişmiştim, getirdiği yenilikler karşısında ağzım açık kalmıştı. Bugün adı bile unutulmaya yüz tutmuş Active Desktop olayı o gün aklımı başımdan almıştı. Microsoft'a göre MS-DOS bağımsız ilk işletim sistemiydi -ki külliyen yalandır- ama ne yazık ki gerçek stabil versiyonu Windows 98SE idi. DVD playback ve USB aygıt desteği bulunurdu. Hepsi bir yana, bizleri DirectX olayına dahil eden bir işletim sistemiydi.

Daha sonra XP çıktı, hevesle kuran herkes bir hafta on gün içinde tekrar 98SE'ye downgrade etti. Gel zaman git zaman donanımlar gelişti, XP Service Pack'ler geldi, XP de stabil oldu. 98 iyice silindi piyasadan.

Şu an aynı durum Vista vs. XP şeklinde devam etmekte. İlla Microsoft mamülü bir OS kullanmak isteyen herkes bu iki seçenek arasında gelip gitmekte. Tek fark Vista'nın zamanla daha stabil ol(a)mayacağı, zira Microsoft şu an yeryüzündeki en büyük işletim sistemi beta testini Windows 7 için gerçekleştirmekte.

Neyse efendim, geçen gün odama getirilen nadide bir notebook'un 98 yüklü olması beni nostaljiye sürükledi. Tezkereden yıllar sonra asker arkadaşla karşılaşıp hasret gidermek gibiydi. Bol bol da fotoğraf çektirdik birlikte.

Hey gidi hey...

1 comments:

justine_therese dedi ki...

geçen sene boyunca 98 yüklü bilgisayarlarla dolu bir ofiste çalıştığımdan, sabahları arbabayla değil zaman makinasıyla işe gidiyomuşum gibi gelmişti bir süre bana. sonra alıştım gerçi.