23 Haziran 2009

Tırt Fahrettin, Dert Fahrettin

Geçen hafta simit yutuzlarken hain bir susam tanesi dişimin kovuğuna öyle bir denk geldi ki bir anda beynim "flaşgordooon!" diye parladı, gözümden ince bir yaş süzüldü. Yusuf yusuf sesleri eşliğinde tanıdık bir diş doktoruna anında kapağı attım. Oydu, temizledi, nerdeyse bitti derken zalım pulpa denen kısım kabak gibi ortaya çıkıvermiş. Onun etrafını bir şeyle kaplayalım bir 10-15 gün içinde pulpa kendisini toparlar, hafif ağrı yapar ama en azından dişini canlı tutarız dedi eleman. Öteki seçenek kanal tedavisi olduğundan ötürü hemencecik ilk seçenekte karar kıldım ve ağzımdan dökülen son sözler "Yardır babayaro!" oldu (aslında yanağa monte tükürük akuzlama aparatı yüzünden "yeaağrdığr bebeyeğröğğ" gibi bir ses çıkarabildim ama anladı adamım).

İlk gün süpersonik geçti, kotur kutur ne bulduysam yedim ama hiçbir şey olmadı. İkinci günden itibaren tatlı bir sızı başladı ama eleman olur o kadar dediğinden ağrı kesici içip devam ettim. Ağrı seviyesi arttıkça ben de aprol üstü majezik, sonra da üstüne kaymak hesabı adını bilmediğim bir hap daha çakmaya başladım. Bu üçlü komboyu günde en az 4-5 kere tatbik ederek günlük hayatıma devam ettim. Buz torbası ile takviye yapıyordum, dozu arttırıyordum ama nafile. Vücudumda ağrıdan eser kalmadı lakin o zalım diş ağrısını geçiremiyordum. "Lan yoksa iltihap mı kapızladık?" diyerek evde bulduğum 1000lik Augmentin'i de (bilmeyenler için bilgi: 1000lik Augmentin hem gramaj olarak, hem de etki olarak epey ağır bir antibiyotikmiş, hani ebat olarak insan ilk etapta fitil gibi kıçına sokmak istiyor) emdim bir güzel. Yan etkilerini öğrendiğimde midemdeki çorba imalatı çoktan başlamıştı bile. Bu yaz sıcağında altımıza sçızlamadan gezmek için bir de ishal hapı aldım, hepten tamam oldum.


Az sonra doktora gideceğim, eleman kanal tedavisine başlayacak. Gece sıfır uyku, sabahtan beri it gibi aç olmama rağmen lokma yiyememem, tırsma faktörü falan ucuca eklenince sanki dişçi sandalyesinde kaykılıp kalırım gibi geliyor. Yukarıdaki .gif resmen beynime kazındı. Herşey bir an önce başlasa, anırsam, sızlansam ve bitse şu çile.

Sünnet olurken bu kadar gerilmemiştim lan.

3 comments:

senaaaaa dedi ki...

korkudan titredim bi ara, yazmasana böyle şeyleri, uyarı koy bişey koy, gözümden yaş gelicek yaa kanal tedavisi ne yaa, o koyduğun resim ne o gerçek olamaz. aaaaaaaaaaaaaaaaa

Zeynep dedi ki...

uuuvv geçmiş ola kolay gele

berraque dedi ki...

kanaltedavisi gif'ine bak yea hahkjad , eger yeterince agrıdıysa sinirler zaten ölmüş olablir öyleyse acımaz hiç hissetmiosun , ama sinirler duruosa çıplak ayakla boka bastın demektir canıtın.