23 Ekim 2009

Windows 7 Satışta

Bugün Windows 7'nin resmi çıkış günü. Yaklaşık bir senedir, build 7000'den 7600'a kadar olan tüm beta sürümlerini bizzat test ettim. Hatta Release Candidate'i de bir süredir sistemimde ikinci işletim sistemi olarak kullanmaktayım. Tüm mukayeselerimi 64-bit Ultimate Edition üzerinden gerçekleştirdim.

Halef/selef kıyaslaması yapmam gerekirse Vista'ya nazaran kısa yükleme süreleri ile ilk günden kalbimi kazanan bir Windows sürümüyle karşı karşıyayız. Hoş, ilk beta sürümlerinde bu fark çok bariz iken daha sonraları fark biraz daha kapandı, ama yine de Vista'ya nazaran çok daha hızlı bir işletim sistemi olduğu tartışılmaz.

İlk kullanımda sizler de farkedeceksiniz ki Microsoft artık eskisi kadar paranoyak değil. Saçmasapan ve abartı bir güvenlik önlemi olarak gördüğüm UAC (User Account Controls) artık eskisi kadar sık gözünüze çarpmayacak. Son kullanıcının yapacağı her değişikliğe müdahele etmekten vazgeçen Microsoft, Windows 7 ile geriye dönük uyumluluk konusunda da benden iyi bir not aldı. Uyumluluk modunda artık bir çok program sıkıntısız çalışmakta.

Gelelim rakip ile kıyaslamaya. Aero artık daha oturaklı, sisteminizi de çok yormamakta. Vista ile başlayan eye-candy tasarım Windows 7 ile devam etmekte. Görev çubuğu tamamen yenilendi, pin-to olayının işlevselliği Windows kullanıcılarını sevindirecek. Mac cephesi bu hamlelere klasik ukala yaklaşımlarıyla arakçılık gözüyle bakmakta. Çok da haksız sayılmazlar, ama bundan sonra estetik görünüm açısından Mac OS çok da rakipsiz sayılmaz. Teknik açıdan artı puan verebileceğim diğer bir husus da kurulum esnasında kendisine swap alanı ayırması. Kısacası Windows 7 ile Microsoft son kullanıcılara diğer işletim sistemlerinde sunulan imkanlardan birer tutam veriyor, bu da -en azından şu etapta- güzel bir şey.

Türkiye gibi bir pazarda iyi iş yapacağını düşündüğüm bir işletim sistemi olmuş. Umarım zibilyon tane Service Pack ile uzun yıllar pazarda olur.

0 comments: