28 Haziran 2006

Risultato Importante *

Çoğu bitti azı kaldı, geldik Dünya Kupası'nda çeyrek finale. Kimi desteklediysem şu ana kadar elimde kaldı. Hollanda özellikle devasa bir hayalkırıklığı yarattı bende. Elenmek meselesi değil, bence üzücü olan Hollanda ekolünün artık bitmiş olmasıydı. İtalya'nın ABD karşısında sergilediği tutum oynadığı leş futbolla bütünleşince bütün İtalya maçlarında rakibinin destekçisi oluverdim. Canım ciğerim dediğim AS Roma'nın oyuncusu da olsa çirkef çirkeftir, silerim bir kalemde. Bu yüzdendir ki bu sezon Nobre gol atınca sevinmeyeceğim. İsviçre mevzusuna dokunmayacağım bile. Biz gitseydik onlar kadar ilerleyebilir miydik bilemiyorum.

Beni deli eden esas olay ise Güney Amerika sempatizanlığı, daha doğrusu toplumuzun yarısı Brezilya diğer yarısı Arjantin olarak ikiye bölünmüş olması. Tamam, Arjantin olayını birazcık anlayışla karşılayabilirim, fakat nedir bu coşkun Brezilya taraftarlığı? Şova yönelik futbol diyenlere tekrar tekrar maçları izlemelerini öneririm. Kırk yıllık AM R/C Kaka bile DMC oynarsa ben ne anladım Brezilya'dan? Rakip kim olursa olsun skoru korumaya çalışan bir takım olmuşlar resmen. Lanet olası İtalyan taktiği her takıma sirayet etmiş. Gana karşısında 2-0 öndesin, temkinlisin, gruptan çıkmayı garantilemişsin, Japonya karşısında temkinlisin, ee? Ne zaman ekolünü sahaya yansıtacaksın? Bırak allahını seversen.

Herkes istediğini düşünedursun gümbür gümbür bir Almanya ve sessiz sedasız gelen bir İngiltere var, siz dikkat etmesiniz de. Bu ikili final oynarsa şaşırmayacağım.

*: Önemli olan sonuçtur

3 comments:

dreamsact dedi ki...

anlamadım ben şimdi bilader.. eğer önemli olan sonuçsa brezilya'dan ne istiyorsun; önemli olan oyunsa arjantin elimizde kalan (almanyayla birlikte) son kale. bir nebze de ukrayna belki, artık ellerinden ne kadar gelirse..

bi de, bana kalırsa turnuvanın en leş futbolunu oynayan takım italya değil ingiltere.. italya en azından 4-6-0'dan 4-5-1'e dönmüş.. brezilya'ya gelince.. parreira'nın bir tarfik kazasında top yüklü bir kamyonun altında kalarak kalıcı hafıza kaybına uğramasını çok istiyorum.. onunki italyan taktiği felan da değil, adam zaten ön libero denen mevkinin mucidi..

bu arada hazır sen peygamberlikten vazgeçmişken diegoryen tarikatine mi katılsak lan?.. hani şu maradona'yı peygamber kabul eden tarikat..

TirtFahrettin dedi ki...

abi o soz ironi yukluydu bir kere. ingiltere ekolunu surduruyor. almanya'ya laf yok, hazirlikk macları husrandi ama iki polonya devsirmesi ile sahane isler yapiyorlar.

parreira'nin allah cezasini versin, baska da bir sey diyemiyorum.

peygamberlik olayim da bitmedi, sadece yeraltina indik, orgutlenecegiz. varsin degil mi?

dreamsact dedi ki...

varım tabi ki!.. hem de yaraltı.. benim yuvam orası.. :)